
Η νέα στρατηγική περίοδος για την οικονομική διπλωματία της Ελλάδας, με 760 δράσεις σε 70 χώρες αποτυπώνεται στο Ετήσιο Πρόγραμμα Εξωστρέφειας 2026 (ΕΠΕ 2026) που έχει αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Agora του υπουργείου Εξωτερικών. Πρόκειται για ένα σχέδιο που στηρίζεται σε τρεις άξονες: ενίσχυση του διεθνούς ρόλου της Ελλάδας, ανάδειξη της εμπορικής και επενδυτικής παρουσίας της χώρας σε διμερές επίπεδο και αναβάθμιση των εθνικών δομών εξωστρέφειας. Από τις συνολικές δράσεις, οι 590 αφορούν προώθηση διμερών συνεργασιών, δικτύωση και προβολή ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, 89 εντάσσονται σε πολυμερή πλαίσια και διεθνείς οργανισμούς, 81 είναι οριζόντιες και άλλες 10 υλοποιούνται από λοιπούς φορείς. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης αναλυτικούς πίνακες δράσεων ανά χώρα και τομέα και βάζει στο στόχαστρο κλάδους υψηλής προστιθέμενης αξίας όπως η ενέργεια, τα logistics, η τεχνολογία και ο αγροδιατροφικός κλάδος και ο τουρισμός με δεκάδες επιχειρηματικές αποστολές, στοχευμένες B2B συναντήσεις και συμμετοχές σε στρατηγικές εκθέσεις. Ακόμη, απλώνεται σε 70 χώρες, καλύπτοντας τόσο τους παραδοσιακούς εμπορικούς εταίρους της Ελλάδας (Ε.Ε., Βόρεια Αμερική, Δυτικά Βαλκάνια, Μέση Ανατολή) όσο και νέες αναδυόμενες αγορές όπως η Λατινική Αμερική, η Νοτιοανατολική Ασία και η Υποσαχάρια Αφρική.
Επισυναπτόμενο αρχείο.